top of page

Veel gebeurd!! Onder andere: Nederlands kampioene!

Lange tijd geleden dat ik weer iets heb gepost! Maar ik probeer het goed te maken door een wat langere blog over de afgelopen tijd te schrijven.

Vanaf september ben ik begonnen met mijn studie Bestuur- en Organisatiewetenschappen in Amsterdam aan de VU. Ook woon ik nu al ruim een maand op kamers in Scheveningen waar ik ook naar de gym ga en de meeste van mijn watertraingen doe. Kortom; een heel ander leven dan een paar maanden geleden!

Het is anders en af en toe best hard werken maar ik vind het echt super leuk!!

It's the hard work that makes it fun!

Een maand geleden ongeveer begon het WKunder 21 in Frankrijk, Douarnenez (hier hebben we trouwens een dolfijn gezien!!!!) Ik had me er goed op voorbereid en had veel uren in de boot gemaakt voor dit event. Toch kwam het er niet helemaal uit. Ik ben 18de van 60 geworden en 3de under 19. Eigenlijk helemaal niet zo slecht aangezien ik 3 races ook wel echt heb kunnen pieken! De laatste race van het evenement was ik 2de geworden, hierdoor ging ik wel echt met een tevreden gevoel naar huis. Ook merkte ik dat ik mentaal steeds bewuster ben geworden van mijn gedachtes tijdens races en iets minder onbevangen ben gaan zeilen. Misschien komt dit wel gewoon omdat ik een volwassen zeilster ben geworden ;)?

Dit sloot mooi aan op de week na het WK! We gingen namelijk direct met de hele Delta Lloyd Talentploeg naar Muiderzand om hier een mentale trainingsweek te hebben rondom de thema's besluitvaardigheid en veerkracht. Het hoogtepunt van de week was wel de militaire bootcamp nacht. We kwamen aan op een eiland waar we werden ontvangen door 2 mannen uit het leger. Vervolgens zijn we een hele nacht afgebeuld. Op dat moment heel zwaar maar achteraf gezien wel heel cool en ik was heel blij dat ik dit heb mogen meemaken!

And last but not least: afgelopen weekend het Delta Lloyd Open Dutch Championship. Hier ben ik Nederlands Kampioen bij de dames geworden!! Enorm vet om een wimpel te winnen (die krijg je alleen als je Nederlands Kampioen wordt) maar nog belangrijker: te merken dat ik sterker ben geworden en een stuk beter mee kan varen met de mannen met hardere wind. De laatste tijd ben ik hard bezig om sterker, fitter en zwaarder te worden en eindelijk merk ik dat dit zijn vruchten af begint te werpen!

De komende tijd helaas geen wedstrijden meer maar wel lekker veel trainen en de sportschool in. Ook wordt het steeds wat drukker met de studie dus ik zal me zeker niet gaan vervelen, gelukkig maar!

Liefs


Blogs
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
bottom of page