top of page

EK Senioren Denemarken

19 juli begon voor mij het Senioren EK in Denemarken (Aarhus). De voorbereiding was goed, maar toch merkte ik dat ik een aantal dingen lastig vond in Aarhus. Zo was mijn snelheid voor de wind nog niet hoe ik het gehoopt had, omdat ik door mijn studie wat minder in de boot uren heb kunnen maken. Ondanks dat ging ik er gewoon voor en de eerste dag pakte dat best goed uit. De 2 dagen daarna zag ik dat ik moeite had met de verschillende winddraaiingen en ook zat ik niet altijd aan de juiste kant van de vloot om in de windvlagen naar de bovenboei te komen. Ook schoot mijn snelheid vooral in de voor de wind nog wat tekort, en dat heeft me uiteindelijk mijn plaats in de gold fleet gekost. Het lukte me niet om me te kwalificeren voor de eerste helft, dus daarom moest ik de rest van de dagen in de silver fleet mee varen. Dit was wel even balen, omdat je het liefst tegen de beste mensen vaart, maar vooral omdat ik niet denk dat ik mijn eigen niveau steeds heb kunnen halen in de kwalificaties. Daarna heb ik in de silver fleet vooral geprobeerd om de dingen die niet goed gingen in de kwalificaties te verbeteren. Dit lukte aardig en ik zag dat ik al beter om kon gaan met de shifts en druk verschillen. In de silver heb ik vrijwel elke keer gewoon in de voorkant van het veld gelegen en dit deed mij goed. Uiteindelijk ben ik 4de vd silver geworden (van de 49). Het liefst had ik gewoon in de gold gevaren, maar ik heb in de silver wel goed aan mijn proces kunnen werken! Ook zag ik dat mijn starts steeds goed waren en dat is ook wel positief. Al met al was het een goede oefening voor het WK onder 21 wat 17 augustus in Medemblik zal beginnen. Ik deze week tijd voor wat rust en volgende week beginnen we weer met trainen in Medemblik en de laatste voorbereiding voor het WK. Ik heb al super veel zin in het WK en ik kijk er naar uit om te zien hoe ik na de wedstrijden tussen de senioren het doe in het jeugd veld!


Blogs
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
bottom of page