top of page

"A smooth sea never made a skilled sailer"


Ik vind het altijd een stuk leuker en makkelijker om een blog te schrijven als ik een goede trainingsweek of wedstrijd achter de rug heb gehad en dat is nu helaas niet echt het geval. De Princess Sofia was 1 van mijn 4 piek evenementen van 2015 en ik heb niet het gevoel dat ik eruit heb kunnen halen wat erin zit. Het was mijn 1ste worldcup en mijn 1ste keer tussen de grote professionele dames en het is niet gelopen zoals ik had gehoopt. Ik ben in totaal 72e geworden van de 120 en dit betekent dat ik in de silver fleet ben geëindigd. Ik wilde heel graag in de gold fleet eindigen maar dit is niet gelukt. De 1ste 2 dagen (4 races) waren de kwalificaties. Hierna worden de 120 boten in de 1ste en 2de 60 gesplitst. Ik heb de 1ste 2 dagen niet goed gevaren. Hierbij moet ik wel zeggen dat de omstandigheden van de hele week alle dingen bevatten die ik het moeilijkst vind en waar we nog niet zoveel training uren in hebben zitten. Bovendien ben ik één van de jongsten en minst ervaren zeilers in dit veld. Desondanks was het wel heel erg zuur toen ik merkte dat ik niet bij de 1ste helft zat. Je moet daar dan wel even overheen en kijken naar de dingen die wel goed gaan. Zo heb ik één van mijn focuspunten, het starten, erg verbeterd en ik heb gezien dat ik stappen heb gemaakt in snelheid. Ondanks het feit dat ik de laatste 3 dagen moest mee varen in de silver fleet, heb ik er toch het idee dat ik er een gouden randje aan heb weten te maken. Ik heb veel geleerd en ben veel ervaringen rijker geworden door dit evenement. Bovendien ben ik nu extra gretig om er op de rest van de piek evenementen weer vol voor te gaan!

Zonder mijn sponsoren had ik niet naar dit evenement gekund en deze ervaring mee kunnen maken. Xelvin Jacht & Scheepsbouw, Navigia en Dinox ontzettend bedankt!!!


Blogs
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
bottom of page