top of page

Delta Lloyd Regatta


Van 26 tot 31mei vond de Delta Lloyd Regatta plaats en ik was hier aanwezig. Het evenement werd gehouden in Medemblik, in Noord Holland aan het IJsselmeer. Vrijwel alle goede dames van over de hele wereld waren aanwezig. Een mooi moment voor mij om veel ervaring op te doen en veel te leren tussen de oudere dames. Op dinsdag begon het evenement met de kwalificatie races voor de Gold- of Silverfleet. Het begon voor mij goed met een 15e plek, ondanks dat het niet echt mijn favoriete omstandigheden waren. Direct daarna begon de 2de race. De bedoeling is dat je met 41 boten tegelijkertijd van een denkbeeldige lijn tussen de 2 boten start. Vaak gebeurt het dat boten te vroeg over deze lijn gaan, omdat iedereen als beste met de meeste snelheid van de lijn wil afkomen. Dat gebeurde mij ook doordat ik net een paar seconden te vroeg snelheid maakte. Dan krijg je een bfd (een diskwalificatie voor die race). De volgende dag woei het weer best hard en was de wind aflandig. Op dit soort dagen is het zeilen heel tactisch en moet je naast hard gaan, ook slim varen door goed de wind te lezen. De eerste race begon voor mij goed maar ik had een strategisch foutje gemaakt waardoor ik 33ste eindigde. De 2de race was iets beter maar nog steeds had ik moeite met op de juiste momenten overstag gaan, hierdoor eindigde ik 18e.

Ik had door de resultaten de Gold fleet niet gehaald. Dat was even balen omdat je de rest van de wedstrijden van de DLR, het liefst tegen de allerbeste wilt varen.

Ik probeerde niet teveel ervan te balen en gewoon zo goed mogelijk varen in de Silverfleet. Dit lukte me goed, en ik was blij met het proces wat ik had doorgemaakt. De eerste dag voer ik een 1ste en een 7de plek! Mijn snelheid met veel wind is verbeterd en hierdoor lukte het me om vooraan te varen. De 2de dag voer ik een 3 en een 11! Ik ben als 46e geëindigd van de 82 deelnemers. Al met al ben ik redelijk tevreden met het evenement, omdat ik merk dat ik vooruit ben gegaan met veel dingen!

Ik heb afgelopen week vakantie gehad en mijn batterijen zijn weer helemaal opgeladen om te knallen! De maand juni wordt een drukke maand met veel fysieke trainingen en water trainingen in Scheveningen. Ook heb ik eind juni tentamens van mijn studie Bestuur- en Organisatiewetenschappen. Begin juli zullen we vertrekken naar Arhus (Denemarken) om ons voor te bereiden op het senioren EK wat daar 20 juli begint!


Blogs
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
bottom of page