top of page

Trainingsstages: check. Next: Princess Sofia!!!

Terwijl ik dit aan het typen ben zit ik in het vliegtuig terug vanuit Palma de Mallorca waar we onze 2de trainingsstage achter de rug hebben. Deze winter zijn we ook 2 keer naar Gran Canaria geweest voor 2 trainingsstages. In Gran Canaria hebben we meegedaan aan de Gran Canaria Sail in Winter wedstrijden. Het waren geen ‘piek events’ maar wel goede wedstrijden om dingen uit de trainingen toe te passen en uit te proberen. Gran Canaria vond ik een hele leuke en lastige plek om te varen. Veel winddraaiingen en drukverschillen met mega hoge golven tijdens weinig wind maakten het lastig om snel de baan rond te komen. Ik had eigenlijk nog nooit met zulke mega golven gevaren in weinig wind dus het was op allerlei vlakken even wennen, inclusief de zeeziekte haha. In de eerste trainingstage werd ik 11e en in de tweede werd ik 5de. Resultaat zegt me niet zoveel tijdens dit soort wedstrijden omdat het niet echt gaat om het behalen en zetten van prestatie doelen. Mijn proces doelen daarentegen zijn wel belangrijk! Zo heb ik bijvoorbeeld veel stappen gezet in bewuste strategische of tactische keuzes maken in de kruisrakken.

Samen met de coaches en het team werken we allemaal toe naar het eerste piek event van het jaar: de Princess Sofia cup in Palma. Deze begint 29 maart en eindigt 5 april. Dit is een qualifier voor de Worldcup in Hyeres (Frankrijk). Als ik bij de top 30 eindig op de Princess Sofia cup, dan mag ik meedoen aan de ‘echte’ Worldcup. De Princess Sofia is best wel een spannend moment voor me omdat dit de eerste keer is dat ik mee ga doen aan het senioren Worldcup traject. Hier varen de echte profs en oude dames van soms wel 10 jaar ouder dan ik. Ik ben heel benieuwd hoe deze wedstrijden zullen gaan en waar ik sta! Afgelopen trainingsstage heb ik meegedaan aan het Test Event voor de qualifier. Dit is een soort proef wedstrijd voor de qualifier. Na deze wedstrijden had ik wel echt het gevoel dat ik klaar ben voor de qualifier en ik heb er heeeeel veel zin in !!

Helaas moet ik nog anderhalve week wachten voordat het echte werk eindelijk gaat beginnen. Volgende week heb ik tentamen week dus ik hoef me gelukkig niet te gaan vervelen, haha.

Keep you posted!


Blogs
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
bottom of page