top of page

Het WK onder 21


Hierbij even een update van wat ik de afgelopen tijd heb gedaan!

Het WK onder 21 zit er al weer een poosje op en het is niet helemaal gegaan zoals gehoopt.

Ik ben 14de van de 74 geworden.

Geen drama dus, maar ik had er veel meer uit kunnen halen.

Helaas maakte een griepje en vermoeidheid dit lastig.

Ik merkte dat ik mijn focus moeilijk kon bewaren en ook positief blijven was lastig vanwege 2 gele vlaggen (jury penalty’s voor het crëeren van je eigen wind wat illegaal is) en een zwarte vlag (te vroege start).

Niks ging vanzelf en het was echt wel even struggelen voor mij tijdens dit WK!

Als het goed gaat zit je meestal in ‘de flow’ maar die was bij mij afwezig.

Wel merkte ik dat heb geleerd om met dit lastige en vervelende gevoel om te gaan en dat het er eigenlijk wel in zat maar er gewoon niet uit kwam.

Ook is mijn teammaatje Maxime Wereldkampioen geworden dus dat is hartstikke cool!

Dat het er niet uit kwam komt denk ik door verschillende dingen.

Ik had best wel hoge verwachtingen voor dit evenement, maar ik merkte dat mijn lichaam en mind niet mee werkten om dit mogelijk te maken.

Ik zat niet lekker in mijn vel door het griepje wat inmiddels al 2 weken aanwezig was en door die ziekte kwam denk ik veel vermoeidheid eruit.

Inmiddels zit ik nu een jaar bij de topzeil academie en dit was een heel gaaf en bijzonder jaar.

Ik heb mega veel leuke dingen meegemaakt en heel veel geleerd, maar het was soms ook wel lastig!

Vooral omdat ik ook graag het goed wilde doen op mijn studie.

Ondanks dat dit WK niet helemaal is gegaan zoals ik had gehoopt, ben ik heel blij met alles wat ik de afgelopen tijd heb gedaan en heb bereikt.

Ik weet dan ook wel zeker dat er wel een moment gaat komen wanneer alles op zijn plek valt en zal hier ook hard voor blijven trainen en in blijven geloven!!

Bedankt privésponsoren Xelvin en Navigia die mij supporten en ook mijn familie en coach die dit WK bij mij aanwezig waren en mij erg hebben geholpen!

Nu heb ik even tijd nodig om goed te herstellen en de batterij stampens vol te gooien!!

Aanstaand weekend heb ik Surfsup (dit is een soort mentaal trainingsweek) en daarna begint mijn 2de jaar van mijn studie alweer.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Judith


Blogs
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
bottom of page